Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
19robi88
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trablice
|
Wysłany: Pią 20:59, 24 Cze 2016 Temat postu: Folland gnat t.1 1/72 Airfix |
|
|
Czas na jakiś nowy warsztacik Su 47 narazie odpuszczam bo złapałem przy nim jakaś zamułkę Postanowiłem zbudować coś małego prostego Padło na Brytyjski szkolny samolocik Gnat T.1 troszke informacjii :
Folland Gnat (z ang. gnat – komar) – mały poddźwiękowy samolot szkolny i lekki myśliwiec o skośnych skrzydłach i napędzie odrzutowym. Zbudowany na początku lat 50. XX wieku przez brytyjską wytwórnię Folland Aircraft (później Hawker Siddeley) dla Królewskich Sił Powietrznych (Wielka Brytania).
Mimo braku zainteresowania strony brytyjskiej Gnatem jako samolotem bojowym, wytwórnia Follanda zaproponowała jego dwumiejscową wersję szkolną Fo-144. RAF podchwyciły ideę samolotu do szkolenia pilotów, zamawiając w 1958 partię informacyjną 14 egzemplarzy maszyn oznaczonych jako Gnat T.1. Pierwszy samolot tego typu został oblatany 31 sierpnia 1959.
Gnat T.1 został pozbawiony uzbrojenia strzeleckiego, ale pozostawiono podskrzydłowe węzły do podwieszenia uzbrojenia. Napęd samolotu stanowił silnik Bristol Orpheus 4-100 o ciągu 18,8 kN. Zmiany konstrukcyjne obejmowały większą część ogonową, powiększone skrzydła z wewnętrznymi zbiornikami paliwa i o powierzchni zwiększonej o 40% w stosunku do wersji bojowej Gnata. Zamiast klapolotek zastosowano osobne klapy i lotki. RAF zaakceptowały nową wersję samolotu i rozszerzyły zamówienie o 91 maszyn (łącznie z partią informacyjną 105 maszyn). Maszyny te zbudowała wytwórnia Hawker Siddeley w latach 1962-1965, która przejęła Folland Aircraft dzięki poparciu rządu brytyjskiego dla idei konsolidacji przemysłu lotniczego.
Pięć pomalowanych na żółto i wyposażonych w wytwornice dymu maszyn Gnat T.1 weszło w 1964 w skład akrobacyjnego zespołu demonstracyjnego Królewskich Sił Powietrznych Yellowjacks, który rok później został przemianowany na Red Arrows. Nowy zespół wykorzystywał 9 pomalowanych na czerwono Gnatów aż do 1979 roku, kiedy wymieniono je na nowocześniejsze BAE Hawk. źródło: Wikipedia
Fotki in boxa :
Farbki które zamierzam uzyć choc moze sie cos zmienic jeszcze :
Miało byc szybko z pudła ale po comanche i f-20 ciezko mi teraz zrobic taki pusty model wiec wpado troche materiałów pomocniczych
Maseczki Edzia :
Rurka Pitota od Mastera :
i Zywiczny Zestaw do Cockpitu od Czeskiej Pavli :
Dla porównania z oryginalnymi czesciami Airfixa :
Mam jeszcze Owiewke od Pavli ta airfixa jest bardzo dobra ale ta kosztowała tyle co dobre piwo a chce zrobić otwarty cockpit wiec jak bym zepsuł w trakcie cięcia na pół będzie zapasowa :
to by było na tyle jedyne moje pytanie do kolegów obeznanych Żywica jest to moja pierwsza stycznosc mam na cos uważac inaczej malowac itp. ?? wiem tylko tyle ze kleje cyjanoakrylem to i nic wiecej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Czsochaj
Administrator
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2054
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:42, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Łooo, na bogato! Żywica w obróbce jest przyjemna, odcinaj piłką z żyletki, maczając w ciepłej wodzie piłkę. Odtłuść żywicę, można też pomalować podkładem do żywic. Poza tym to niczym takim żywice się nie wyróżniają. Tylko teraz bez pośpiechu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
19robi88
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trablice
|
Wysłany: Sob 18:25, 25 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
No nigdzie mi się nie spieszy na żadnych konkursach nie startuje robię model dla siebie wiec może potrwać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
19robi88
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trablice
|
Wysłany: Nie 21:28, 26 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Powolutku do przodu żywice wycięte i obrobione
części tez wyciąłem biorę się za obróbkę :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil232
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon 22:55, 27 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Zasiadam do kibicowania. Uważaj na kruchość żywic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
19robi88
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trablice
|
Wysłany: Wto 16:00, 28 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Pamiętam mam cały czas na uwadze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:45, 07 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Owiewka vacu. Masakra................ Ja chyba sie nigdy nie naucze ją obrabiać. Dawaj dalej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
19robi88
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trablice
|
Wysłany: Sob 23:34, 09 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
moich wypocin ciąg dalszy żywiczny kokpit umalowany i zwashowany wnętrze chciałem zrobić dość mocno zapuszczone gdyż to samolocik szkoleniowy wiec trochę przelatane godzin miał i idealnie nowością nie błyszczał w środku :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czsochaj
Administrator
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2054
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 8:49, 10 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Dobrze to wygląda. To co zamierzałeś wyszło w 100%.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
19robi88
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trablice
|
Wysłany: Pon 15:27, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Miał byc szybki modelik na odstresowanie ale niestety zeby w miare wygladał bedzie mnie kosztował trochę czasu i pracy za sprawa niestety nie zawsze pasujących elementów no i takich wpadek jak np. ta dosc duzy ubytek :
trzeba poprawić linie podziału bo ogólnie sa głębokie a w niektórych miejscach takie płytkie ledwo widoczne i nierówno odlane, żywicę tez nie pasowały idealnie i trochę musiałem wyciąć/wyszlifować w niektórych miejscach nadlać cyjanoakrylem. pomimo kilku wad wydaje mi się ze za taka kaskę warto go kupić i trochę pozezbic
kokpicik sie wkleił nawet jestem zadowolony choć mogło być bardziej dokładnie :
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Czsochaj
Administrator
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2054
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:42, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Będzie dobrze. Są wakacje, więc na spokojnie należy podejść do tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 23:02, 11 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
No no tablice super !!!!!!!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil232
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 20:48, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Dołączam się do wypowiedzi. Kokpit wyszedł naprawdę ładnie. Żeby tylko kadłub skleił się bez niespodzianek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
19robi88
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 715
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trablice
|
Wysłany: Nie 21:19, 17 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
kadłub już sklejony dawno może niespodzianek nie było jako takich tylko tak jak pisałem trochę szpachlowania i równania plastiku bo jest źle odlany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 22:45, 20 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
No no Kolega ładnie te modele skleja,
|
|
Powrót do góry |
|
|